Hakaret, 2017
Kartpostal standı, Kartpostallar



Survival Kit



 YEKATERINBURG
Tarihler | Dates: 6 – 26 Ekim 2017| October 6 –  26, 2017
Açılış | Opening: Perşembe, 5 Ekim 2017 | Thursday, October 5, 2017
Yer | Place: Cultural Transit Foundation 12 Pushkina str. Yekaterinburg
ISTANBUL
Tarihler | Dates: 8 Eylül –  7 Ekim 2017 | September 8 – October 7, 2017
Açılış | Opening: Perşembe, 7 Eylül 2017| Thursday, September 7, 2017
Yer | Place: Space Debris Art – Kemankeş Karamustafa Paşa Mahallesi, Hoca Tahsin Sk. No:15, 34425 Beyoğlu/Istanbul
Sanatçılar | Artists: Larissa Araz, Cansu Çakar, Özgur Demirci, Didem Erk, Dmitriy Filippov, Evgeny Granilshchikov, Dmitriy Lyashenko, Irina Petrakova, Marina Ragozina, Eşref Yıldırım
Küratörler | Curators: Collective Çukurcuma (Serhat Cacekli & Naz Cuguoğlu), Nikolay Alutin













Kartpostallar (2017) serisinde Eşref Yıldırım, her iki ülkede sansüre uğrayan politik ifadeleri şifrelemek amacıyla Kiril’den ve Urduca’ya uzanan farklı alfabeler kullanıyor. Muhalefet grupları tarafından kullanılan sloganları dolaşıma sokan Yıldırım’ın kartpostalları, kullandığı medyumun anonimliği yardımıyla izleyicilere sınırlı bir şekilde de olsa kendini ifade etme şansı sunuyor. Turistik yerlerin görsel çekiciliğinden mahrum olsa da, Kartpostallar tipografik araçları ve fonetik oyunları kullanarak onların başlangıç noktaları ve varacakları yerlere dair ipuçları veriyor.


In his Postcards (2017) series Eşref Yıldırım uses different alphabets ranging from Cyrillic to Urdu to cipher politically charged statements that are subject to censorship in both countries. In contrast to presenting only a limited number of avoided slogans by opposition groups, Yıldırım’s postcards offer people a chance to express their opinions with the help of the medium’s anonymity. Although lacking the visual charm of touristic landmarks, Postcards utilize typographical tools and phonetic plays to give hints about their origin as well as their destination