Nazik el-Melaike "Ben", 2024
Tuval üzerine karışık teknik 160x145 cm, örgü



"Gece benim kim olduğumu soruyor

Ben; endişeli, derin ve karanlık sırrıyım onun

Asi sessizliğiyim

Benliğimi sükûnetle örttüm

Kalbimi şüphelerle sarmaladım

Ve solgun bir yüzle kalakaldım burada

Dikiyorum bakışlarımı ve sual ediyor bana yüzyıllar:

Kimim “ben” acaba?"













Gabriela Mistral "Apegado a mi", 2024
Tuval üzerine karışık teknik, 175x125 cm, örgü


Sarıl Bana

Yüreğimin yünceğizi

göğsümde ördüm ben onu,

üşüyen, donan yünceğiz

sarıl bana, öyle uyu!



Keklik yoncalarda uyur

bak yüreğim nasıl vurdu,

ürkme nefesimden n’olur

sarıl bana öyle uyu!



Ey titreyen taze fidan

yaşamak mı bu korku,

ayrılma göğsümden bir an

sarıl bana öyle uyu!



Her şeyi yitirdim ben

korkutuyor beni uyku.

Kolumu bırakma sakın

Sarıl bana, öyle uyu!

Çev. Yıldız Canpolat